Για χρόνια, η Can-Am χαίρει υψηλής δημοτικότητας χάρη στα απίστευτα οχήματά της και φυσικά τα ATV της(Τετράτροχα All terrain Vehicle). Ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες η Can-Am κατέχει στο «οπλοστάσιο» της από τα πιο περιζήτητα είδη ATV.
Δεν σταματάει όμως στα τετράτροχα η Can Am!
Μέχρι σήμερα τα 3τροχα της Can Am κινούσε ο γνωστός κινητήρας της θυγατρικής της Bombardier αυστριακή Rotax ο δικύλινδρος V 60 μοιρών, τον οποίο προμήθευε πριν από μερικά χρόνια και σε πλήθος μοντέλων της Aprilia (RSV, Tuono, Caponord, κτλ).
Κατ’ αρχήν να πούμε μερικά πράγματα για τη Rotax, την εταιρία κινητήρων που είναι από τις παλαιότερες στον χώρο και αξίζει να της αφιερώσουμε δυο-τρεις γραμμές για να διευρύνουμε αν μη τι άλλο και το εύρος των γνώσεων μας.
Η Rotax ιδρύθηκε το 1920 στη Δρέσδη της Γερμανίας, το ’30 αγοράστηκε από την Fichtel-Sachs, το ’43 μεταφέρθηκε στην Αυστρία, για να την αγοράσει το ’59 η αυστριακή Lohner. Το 1970 περνάει στα χέρια της μεγάλης καναδέζικης Bombardier, μιας εταιρίας με πλήθος δραστηριοτήτων (αεροπλάνα, σιδηρόδρομοι, τραμ, κ.α.) αλλά και οχήματα χιονιού και jet ski τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρες της θυγατρικής Rotax. Eπίσης η Rotax είναι γνωστή για τους κινητήρες αεροπλάνων και καρτ, αλλά και τους κινητήρες μοτοσυκλέτας που κατασκευάζει.
Ίδρυση της Εταιρείας
Η ιστορία της Can-Am ξεκινά το 1942. Ο J. A. Bombardier, ο οποίος πέτυχε τόσο σε μεγάλες επιχειρήσεις όσο και σε εφευρέσεις, ίδρυσε την εταιρεία. Ο Bombardier κέρδισε επίσης φήμη για την εφεύρεση μιας αρκετά γνωστής μηχανής: του snowmobile.
Τραγικά, η ιδέα για το snowmobile προέκυψε μετά τον θάνατο του γιου του. Ο Bombardier και η οικογένειά του δεν μπόρεσαν να έρθουν σε επαφή με γιατρό λόγω του πυκνού χιονιού. Ως αποτέλεσμα, σκέφτηκε το snowmobile, σκοπεύοντας να εμποδίσει τις οικογένειες να βρίσκονται στην ίδια θέση με τη δική του. Αν και δυστυχώς πέθανε το 1964, κέρδισε μια θέση στο Canadian Science and Engineering Hall of Fame.
Ανάπτυξη
Καθώς έχουν περάσει οι δεκαετίες, η Can-Am συνεχίζει να καινοτομεί. Στη δεκαετία του 1990, αυτό οδήγησε σε ανάρτηση TTI, γνωστή και ως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με στρεπτικό συρόμενο βραχίονα. Με την ανάρτηση TTI, τα ATV απολαμβάνουν αυξημένη σταθερότητα.
Στη συνέχεια, το 2002, η Can-Am πρόσθεσε κάτι απίστευτο στην αγορά: ένα ATV σχεδιασμένο για δύο άτομα. Αυτό το μοντέλο ήταν το πρώτο που εγκρίθηκε από τους κατασκευαστές, καθιστώντας το μια ασφαλή και διασκεδαστική προσθήκη σε μια μεγάλη σειρά ATV.
Αυτές τις μέρες, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται και να καινοτομεί. Με σχεδόν 7.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, η Can-Am είναι αφοσιωμένη στο να κάνει τα powersports ακόμα πιο ευχάριστα και προσβάσιμα για όλους.
Τέλος, χάρη στα απίστευτα μοντέλα της, η ιστορία της Can-Am θα συνεχίσει να υπάρχει και να ευδοκιμεί επίσης.