Είτε αγοράζουν τσιπ υπολογιστών απευθείας από κατασκευαστές, αναδιαρθρώνοντας αυτοκίνητα είτε παράγουν με ανταλλακτικά που λείπουν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να γίνουν δημιουργικοί για να αντιμετωπίσουν την παγκόσμια έλλειψη ανταλλακτικών. Η έλλειψη, λόγω των προβλημάτων εφοδιασμού και της αύξησης της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχει πλήξει σκληρά την αυτοκινητοβιομηχανία, με εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο να μην παράγονται επειδή λείπουν σημαντικά ανταλλακτικά.
Με το πρόβλημα να διαρκεί περισσότερο από ό,τι αρχικά αναμενόταν, οι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Daimler και Volkswagen, έπρεπε να επανεξετάσουν τις στρατηγικές παραγωγής.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνήθως αγοράζουν ανταλλακτικά από μεγάλους προμηθευτές όπως η Bosch και η Continental, οι οποίοι με τη σειρά τους αγοράζουν από προμηθευτές α υλών.
Ο γερμανικός κατασκευαστής αυτοκινήτων Mercedes-Benz έχει δημιουργήσει μια απευθείας γραμμή επικοινωνίας με όλους τους προμηθευτές τσιπ, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών γστην Ταϊβάν, είπε στην έκθεση αυτοκινήτου IAA τον Σεπτέμβριο. Το αφεντικό της Volkswagen, Herbert Diess, μιλά για «στρατηγικές συνεργασίες» που έχει συνάψει η εταιρεία του με κατασκευαστές στην Ασία.Οι προμηθευτές τσιπ πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά, δεδομένης της στρατηγικής τους σημασίας για τη βιομηχανία, δήλωσε ο Stefan Bratzel από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων.
Ο Burkacky της McKinsey είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο άμεσων επενδύσεων στην παραγωγή ή μεγαλύτερα συμβόλαια με όρους άνω των 18 μηνών.
Εν τω μεταξύ, οι κατασκευαστές αλλάζουν τεχνολολογία και στρατηγική για να διαχειριστούν το πρόβλημα της προσφοράς. Η Annette Danielski, διευθύντρια οικονομικών της μονάδας φορτηγών Traton της Volkswagen, είπε ότι η εταιρεία προσπαθούσε να ελευθερώσει χώρο στις μητρικές πλακέτες από συστήματα ελέγχου.
«Αν αλλάξουμε το λογισμικό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λιγότερους ημιαγωγούς και να επιτύχουμε την ίδια λειτουργικότητα», είπε. «Αυτό μερικές φορές απαιτεί μεγάλο χρονικό διάστημα, επειδή οι ρυθμιστικές αρχές παρεμβαίνουν, αλλά υπάρχουν τομείς όπου μπορεί να αλλάξει κάτι γρήγορα».
Η Daimler βασίζεται σε νέα σχέδια για μονάδες ελέγχου. Αντί να χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο τσιπ, αυτά έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με μια εναλλακτική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση προβλημάτων παράδοσης, δήλωσε ο επικεφαλής αγορών της εταιρείας Schäfer.
Η Tesla θεωρείται το μοντέλο για αυτό.
Η εταιρεία επαναπρογραμμάτισε το λογισμικό μέσα σε τρεις μήνες, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν άλλα σπάνια τσιπ, δίνοντας τη δυνατότητα στην αμερικανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ξεπεράσει την κρίση καλύτερα από πολλές άλλες.
Η General Motors είπε ότι θα συνεργαστεί με κατασκευαστές τσιπ όπως η Qualcomm, η STM και η Infineon για την ανάπτυξη μικροελεγκτών που συνδυάζουν διάφορες λειτουργίες που ελέγχονταν προηγουμένως από μεμονωμένα τσιπ.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αποθηκεύουν αποθέματα – ή αυτό που η BMW αποκαλεί “hole shoring”. Ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο εκτός από ένα τμήμα που λείπει και μπορεί στη συνέχεια να ολοκληρωθεί σχετικά εύκολα όταν απαιτηθεί.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν επίσης αυτή τη στρατηγική. Μερικές φορές τα οχήματα παραδίδονται χωρίς ορισμένες λειτουργίες που ελέγχονται από τσιπ. Οι ημιαγωγοί διατηρούνται επίσης για οχήματα υψηλής ποιότητας, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ οι πελάτες αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για κινητήρες εσωτερικής καύσης σε χαμηλή τιμή.
Αυτή η στρατηγική φτάνει σιγά σιγά στα όριά της. Η Volkswagen αναγκάστηκε πρόσφατα να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της στο Zwickau στη Γερμανία.
Το πόσο καλά λειτουργούν αυτές οι στρατηγικές αντιμετώπισης δεν είναι ακόμη σαφές. Ευχόμαστε, όμως να είναι αποτελεσματικές και η αυτοκίνηση να μην γίνει προϊόν πολυτελείας για τις κοινωνίες.