Οι μηχανές σκαφών σήμερα καλούνται να υποστηρίξουν μια μεγάλη γκάμα λειτουργιών σε ένα σκάφος, είτε μιλάμε για εξωλέμβιες είτε όχι. Τα σύγχρονα ντίζελ είναι ελαφριά και αξιόπιστα, αλλά συνήθως βγάζουν πολύ λίγες πραγματικές ώρες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κάποια σφάλματα. Ένα μέσο γιοτ θα μετρήσει μόνο περίπου 30 ώρες κινητήρα την σεζόν – κάτι που το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό σας θα κάνει πιθανώς σε ένα δεκαπενθήμερο. Μια μηχανή θαλάσσης δεν θα φθαρεί ποτέ, λένε οι μηχανικοί, αλλά σχεδόν πάντα θα διαβρώνονται.
Τη σήμερον ημέρα θα είστε άτυχοι αν βρείτε έναν «κακό» κινητήρα. Αντ ‘αυτού, θα βρείτε διαφορετικά πρότυπα αριστείας μηχανών θαλάσσης. Αυτά που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και την Ευρώπη πρέπει να συμμορφώνονται με μια σειρά κανονισμών εκπομπών και επιδόσεων όπως η EPA και η SOLAS. Βάσει αυτών, να είστε προσεκτικοί με τους κινητήρες από την Άπω Ανατολή από άγνωστα εργοστάσια, όσο ελκυστική και αν είναι η τιμή. Το κινεζικό ναυτικό, για παράδειγμα, έχει πρόσφατα καθορίσει τους κινητήρες Beta Marine για ορισμένες εφαρμογές καθώς θέλει πλήρη αξιοπιστία.
Η αγορά των μηχανών σκαφών είναι μικρή σε σύγκριση με την αυτοκινητοβιομηχανία, επομένως λίγες εταιρείες ξεκίνησαν να κατασκευάζουν έναν κινητήρα κάτω από τους 300 ίππους από την αρχή. Αξιοσημείωτες εξαιρέσεις είναι οι Bukh, Yanmar και Steyr, οι οποίες συναρμολογούν τις δικές τους βασικές μηχανές από εσωτερικά εξαρτήματα. Τα υπόλοιπα είναι αποδεδειγμένα βιομηχανικά ή αυτοκινητιστικά πρότυπα όπως οι Kubota, Mitsubishi, Volvo, Toyota ή Peugot που έχουν «ντυθεί» με marine σύστημα ψύξης, ώστε να μπορούν να λειτουργούν επί του σκάφους. Το πόσο καλά έχει γίνει η εφαρμογή είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την αξιοπιστία του κινητήρα σας.
Πιθανότατα θα εξερευνήσετε τη νέα αγορά μηχανών θαλάσσης για έναν από τους δύο λόγους: είτε αγοράζετε νέο σκάφος και αντιμετωπίζετε μια λίστα επιλογών, είτε σκοπεύετε να αντικαταστήσετε/αναβαθμίσετε αυτό που έχετε. Όπως και να έχει, δεν θα επενδύσετε μόνο στον ίδιο τον κινητήρα, αλλά στον συνεχή ρόλο του στην απόλαυση και την ασφάλειά σας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναζητάτε γρήγορη εκκίνηση, αθόρυβη λειτουργία, καλή οικονομία καυσίμου, πλήρη αξιοπιστία και φθηνά ανταλλακτικά και συντήρηση.
Ένας καλός κατασκευαστής σκαφών θα έχει επιλέξει έναν κινητήρα που αντικατοπτρίζει τις αξίες της μάρκας του και θα είναι πρόθυμος να αποφύγει οτιδήποτε μπορεί να κάνει τον πελάτη να επιστρέψει με θέματα υπό εγγύηση. Μπορείτε να είστε αρκετά σίγουροι ότι θα έχουν επιλέξει σοφά για λογαριασμό σας και θα το εγκαταστήσουν καλά
Η σωστή ιπποδύναμη στις μηχανές σκαφών
Η ποσότητα ισχύος που απαιτείται για να μετακινήσετε το σκάφος σας είναι ελάχιστη-απλώς ζητήστε από οποιονδήποτε έχει χρησιμοποιήσει εξωλέμβιο 3 ίππων για να ρυμουλκήσει με επιτυχία ένα γιοτ 10 τόνων. Ωστόσο, όταν αντιμετωπίζετε γρήγορα ρεύματα, κύματα και ισχυρούς ανέμους, θα είστε ευγνώμονες για την άφθονη εφεδρική ιπποδύναμη. Κατά κανόνα, επιτρέψτε 3 ίππους ανά τόνο μετατόπισης ή 1 ίππο ανά πόδι μήκους γραμμής. Αυτός είναι ένας μέσος οδηγός, με πολλές προειδοποιήσεις, αλλά οι κατασκευαστές σκαφών συνήθως καθορίζουν υπερβολικά τους κινητήρες έτσι ώστε να λειτουργούν σε χαμηλότερες στροφές και να είναι λιγότερο δυνατοί, και ως εκ τούτου πιο οικονομικοί. Οι ντίζελ πρέπει να δουλέψουν σκληρά για να είναι αποδοτικοί, γι ‘αυτό και μεγάλα δίκυκλα τρέχουν με έναν κινητήρα κάθε φορά, για να τον φορτώνουν περισσότερο.
Η ιπποδύναμη θα πρέπει να αξιολογείται από τον άξονα εξόδου, αλλά λάβετε υπόψη ότι κάθε συσκευή που είναι συνδεδεμένη στον κινητήρα, όπως συμπιεστές ψυγείου ή εναλλάκτες, θα αποβάλλουν την ιπποδύναμη. Πριν υπολογίσετε την ελάχιστη ισχύ που απαιτείται για την πρόωση, προσθέστε τις επιπλέον μονάδες που απαιτούνται. Ένας αρκετά τυπικός εναλλάκτης 70Α, για παράδειγμα, θα χρειαστεί μόνο 2-3 ίππους, ενώ μια έκδοση 175Α υψηλής απόδοσης θα χρειαστεί 6-7 ίππους. Να έχετε στο νου σας ότι οι συμπιεστές κλιματισμού θα μπορούσαν να αντλήσουν πολλή περισσότερο ιπποδύναμη λόγω της απαιτούμε