Τα μεγάλα αυτοκίνητα του μέλλοντος είναι έτοιμα να ηλεκτροδοτηθούν. Πριν από ένα χρόνο, στις σκοτεινές μέρες του πρώτου lockdown, κάποιος με Audi έπρεπε να εγκαταλείψει ένα A8 έξω από το σπίτι σου. Κανείς δεν πήγαινε πουθενά, και η μεγάλη, αστραφτερή μαύρη λιμουζίνα έγινε εξαιρετικά σκονισμένη και γρήγορα άρχισε να φαίνεται μάλλον θλιμμένη. Όμως η πληθώρα ψηφιακών επιλογών και ανάγνωσης του Aladdin’s Cave διαβεβαιώνει ότι το αυτοκίνητο ήταν ακόμα ζωντανό.
Από το λανσάρισμά του, το 1994, η ναυαρχίδα Audi A8 ήταν το μεγάλο αυτοκίνητο επιλογής του ξεχωριστού επιχειρηματία. Δεν είναι τόσο επιδεικτικό όσο η Mercedes S-Class, λιγότερο επιθετική από τη Σειρά 7 της BMW και ένα πιο τεχνολογικά εστιασμένο δημιούργημα από, για παράδειγμα, ένα Jaguar XJ. Με τις δεκαετίες, τα μεγάλα σεντάν έχουν βυθιστεί στις πωλήσεις, ξεπερνώντας τα πολυτελή SUV. Ωστόσο, για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τις ομάδες σχεδιασμού τους, εξακολουθούν να έχουν αξία οι μεγάλες διαστάσεις που επιτρέπουν κομψές αναλογίες. Όπως και τα συνομήλικά του, το μοντέλο A8 ήταν πάντα μια τεχνολογική βιτρίνα – ήταν το πρώτο Audi που έκανε εκτεταμένη χρήση ελαφρού αλουμινίου, ενώ τα επόμενα μοντέλα στριμώχνονται στην κορυφαία κατηγορία νέας τεχνολογίας πριν φιλτράρει την γκάμα, από οθόνες διεπαφής έως συστήματα πλοήγησης.
Υβριδικό Audi A8 L
Το παλιό υβρίδιο A8 L της Audi είναι μια κλασική συμβατική λιμουζίνα
Παρά την ικανότητά του, το υβριδικό Audi A8 L κινδυνεύει να γίνει θύμα προόδου… Παρόλο που η πιο πρόσφατη έκδοση του A8 της Audi ήταν πολλά υποσχόμενη γρήγορα καταλάβαμε ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι… Το αξιοσημείωτο γεγονός, τελικά ήρθε με ένα plug-in υβριδικό σύστημα, χρησιμοποιώντας την ομαλότητα της ηλεκτρικής ενέργειας για να προσφέρει την πιο αποτελεσματική δυνατή οδήγηση. Αυτές τις μέρες σχεδόν κάθε μοντέλο Audi αντλείται σε premium επίπεδα, γεμάτο με ψηφιακούς πίνακες ελέγχου και επιλογές συνδεσιμότητας, αφήνοντας την κλίμακα και την ισχύ ως τα μόνα που κάνουν ένα αυτοκίνητο να ξεχωρίζει στην κορυφή της αγοράς. Το A8, ή το A8 L 60 TFSIe για να του δώσουμε τον πλήρη τίτλο του, είναι σίγουρα μεγάλο – αυτό το «L» υποδηλώνει ένα ελαφρύ τέντωμα στο μεταξόνιο για να δώσει στους πίσω επιβάτες την πλήρη εμπειρία των καθισμάτων, με οθόνες και υποπόδια. Είναι επίσης γρήγορο, συνδυάζοντας έναν σχετικά λιτό V6 βενζινοκινητήρα υπερτροφοδοτούμενων 335 ίππων και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 126 ίππων. Το σύστημα τετρακίνησης quattro της Audi έρχεται ως στάνταρ και όλα τα οφέλη της υβριδικής ισχύος – γρήγορη, αθόρυβη επιτάχυνση και μαζικά βελτιωμένη απόδοση καυσίμου – είναι εύκολα παρατηρήσιμα. Αλλά απέχει πολύ από το να εστιάζει στην απόδοση. Η εμπειρία έχει να κάνει με τη βόλτα μας…
Ένα μεγάλο, άνετο αυτοκίνητο που μπορεί να γλιστράει σιωπηλά μέσα και έξω από τα αστικά κέντρα χωρίς να αφήνει ίχνος περιττής ρύπανσης μετά από αυτό, δεν ωφελεί μόνο εκείνους στα μεγάλα πίσω καθίσματα. Από τη μια πλευρά, αισθάνεται ότι η Audi έχει κατασκευάσει το τέλειο αυτοκίνητο για ένα πολύ ιδιαίτερο κοινό. Αλλά αυτή η πιο πρόσφατη παραλλαγή του A8 βοηθά επίσης σε μια διαμόρφωση του μακροχρόνιου οράματος για το τι πρέπει να είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο, αποφεύγοντας την επίδειξη του βλέμματος προς όφελος του διακριτικού, νηφάλιου και αποτελεσματικού σχεδιασμού, με την τεχνολογία να κάνει τη σκληρή δουλειά για να καλύψετε τυχόν υπερβολές.
Audi RS e-tron GT
Το νέο Audi RS e-tron GT, η νέα γενιά EV υψηλής απόδοσης
Υπάρχει μια επιφύλαξη. Δώδεκα μήνες είναι πολύς χρόνος στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία και η Audi διαθέτει τώρα έναν μικρό στόλο από καθαρά ηλεκτρικά οχήματα, το e-tron, e-tron Sportback, Q4 e-tron και το e-tron GT. Παραμερίζοντας την μάλλον μπερδεμένη και απλή σύμβαση ονομάτων τους, αξίζει να συγκρίνουμε το υβριδικό A8 με τους νέους συγγενείς του EV. Η πλησιέστερη σύγκριση είναι το e-tron GT, ένα σβέλτο τετράθυρο fastback που μοιράζεται πολλά με την Porsche Taycan. Είναι γρήγορο, κομψό και έχει αρκετά αξιοπρεπή αυτονομία για να αποτελέσει αποτελεσματικό υποκατάστατο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.