Ναι, το ξέρουμε. Οι φήμες περί εισόδου του Volkswagen Group στη Formula 1 είτε μέσω της Audi είτε μέσω της Porsche κυκλοφορούν εδώ και τρεις δεκαετίες από την αποχώρησή της από το grid. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 18 μηνών, ωστόσο, η δυναμική χτίζεται σταθερά, με τους παροιμιώδεις τροχούς να θερμαίνονται από: 1. εισερχόμενες (σημαντικές) αλλαγές κανόνων σχετικά με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, 2. την εισαγωγή πιο φιλικών προς το περιβάλλον κινητήρων και 3 αναθεώρηση της οικονομικής πτυχής του ανταγωνισμού — στο σημείο που φαίνεται ότι η VW είναι πλέον έτοιμη να δεσμευτεί επίσημα.
Κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σκιαγραφήθηκε το πλαίσιο για τους κανονισμούς της μονάδας ισχύος του 2026 «… με στόχο τη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων και τη μετατόπιση της εστίασης σε περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια». Μειώνοντας αποτελεσματικά το κόστος για τους υφιστάμενους κατασκευαστές και τους νεοεισερχόμενους σε σημαντικό βαθμό. Λίγο αργότερα, ο απερχόμενος Πρόεδρος της FIA Jean Todt και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Formula 1 Stefano Domenicali έλαβαν επιστολή από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Audi Markus Duesmann και τον Επικεφαλής Τεχνικής Ανάπτυξης Oliver Hoffmann, εκφράζοντας την έγκριση για την τρέχουσα πορεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού:
Σε αυτό το στάδιο, οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη κλειδωθεί. Δεν υπάρχει καμία λέξη για το εάν η Audi θα είναι απλώς ένας προμηθευτής κινητήρα ή ένα μέσο για μια συμφωνία πλήρους πακέτου (αυτοκίνητο, κινητήρας, ομάδα) που θα αντιμετωπίσει τον μεγάλο αντίπαλο της, την Mercedes. Η επιστολή της Audi εξέφραζε επίσης την επιθυμία για τη διοργάνωση ενός δίκαιου αγώνα «κυριολεκτικά μέχρι τον τελευταίο γύρο της σεζόν», αναφέροντας την αμφιλεγόμενη μάχη τίτλου μεταξύ του Sir Lewis Hamilton και του Max Verstappen.
Σύμφωνα με την Autocar, υπάρχουν συνεχείς συζητήσεις μεταξύ της Audi και της McLaren, της Audi και της Red Bull γύρω από την προοπτική μιας συνεργασίας, ενδεχομένως με μετοχές σε κάθε αντίστοιχη αγωνιστική ομάδα. Το αν η VW σκοπεύει να εισάγει την Porsche παράλληλα είναι ένα άλλο ερωτηματικό. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι οποιοδήποτε σενάριο θα απαιτήσει αρκετό χρόνο.
Προηγουμένως, πολλά μέρη – συμπεριλαμβανομένης της παρούσας εταιρείας – πίστευαν ότι η Porsche ήταν ο πρωτοπόρος για να εκπροσωπήσει τον Όμιλο Volkswagen στη Formula 1 και όχι την Audi. Οι εμπειρογνώμονες αποκάλυψαν ότι η Porsche ενδιαφέρεται εξαιρετικά για μια συμφωνία πλήρους πακέτου – αλλά η πόρτα έχει μείνει ορθάνοιχτη για είσοδο μέσω εναλλακτικών οδών.
Όπως πολλοί από εσάς ίσως γνωρίζετε, με την ολοκλήρωση της πιο πρόσφατης σεζόν, η Honda αποχώρησε επίσημα από τη F1. Και ενώ η Red Bull έχει αποκτήσει τα πολύτιμα τεχνικά σχέδια από τη Honda, δεν θα έβλαπτε να βρεθεί ένας άλλος έμπειρος κατασκευαστής κινητήρων για να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι της Mercedes. Επιπλέον, δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο άλλες ομάδες, όπως της McLaren, να ενδιαφέρεται για μια μονάδα ισχύος της Porsche.
«Η λέξη στο δρόμο είναι ότι είναι επίσης πραγματικοί συνεισφέροντες – πηγαίνουν σε συναντήσεις γεμάτες ιδέες. Είναι πιθανό ότι η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας θα διπλασιαστεί για το 2025, κάτι που επιθυμεί η Porsche».
Έπειτα, υπάρχει το θέμα των ιστορικών αγώνων της Porsche με τη F1:
1961 – Η Porsche 718 RSK προβιβάζεται στη Formula 1
1962 – Η Porsche 804 κερδίζει σε αγώνα πρωταθλήματος (Dan Gurney, Γαλλικό Grand Prix)
1963 – Η Porsche αποσύρεται στο τέλος της σεζόν του ’62
1983 – Η Porsche επιστρέφει για να προμηθεύει υδρόψυκτους V6 turbo κινητήρες για τη McLaren (με το σήμα TAG)
1984 – Η TAG-Porsche κερδίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, κερδίζει τον παγκόσμιο τίτλο του Niki Lauda
1985 – Η TAG-Porsche κερδίζει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, κερδίζει τον παγκόσμιο τίτλο με τον Alain Prost
1986 – Η TAG-Porsche κερδίζει τον παγκόσμιο τίτλο με τον Alain Prost
1991 – Η Porsche επιστρέφει ως προμηθευτής κινητήρων με “καταστροφικά αποτελέσματα” – αποτυγχάνει να κερδίσει ούτε έναν βαθμό, αποτυγχάνει να προκριθεί σε περισσότερους από τους μισούς αγώνες εκείνης της σεζόν [έξοδος]
Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε με αγωνία τις εξελίξεις που θα είναι εφαλτήριο για την μετάβαση υψηλής τεχνολογίας στο εμπόριο.