Από το πρώτο Dacia Logan που γεννήθηκε το 2004 έως την τελευταία γενιά του Sandero που κυκλοφόρησε το 2020, ο σχεδιασμός της μοναδικής φθηνής μάρκας στην αγορά έχει αλλάξει. Καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει παρουσιάσει τέτοια αισθητική εξέλιξη.
Είναι αλήθεια ότι το ρουμανικό sedan στις αρχές του 21ου αιώνα ήταν το ρουστίκ Dacia Nova, το πρώτο μοντέλο που κατάφερε πραγματικά να απελευθερωθεί από το Dacia 1310, με άλλα λόγια το ανανεωμένο Renault 12 των Καρπαθίων. Τότε, το στυλ ήταν πραγματικά σε δεύτερο πλάνο, γιατί το ισχυρό επιχείρημα του Logan ήταν η υποσχεθείσα τιμή του στα €5.000. Και ακόμα κι αν ανέβηκε τελικά στα 7.500 €, στη Δυτική Ευρώπη, ο χαμηλός προϋπολογισμός δεν άφηνε τους σχεδιαστές να τελειοποιήσουν τις γραμμές όπως τις λεπτομέρειες και ήταν απαραίτητο να περιοριστεί κανείς στα απαραίτητα.
Στη συνέχεια, με επιτυχία, με την υποστήριξη του ομίλου Renault να καθησυχάζει και τους πιο δύσπιστους όσον αφορά την αξιοπιστία, η ρουμανική μάρκα από τότε συνέχισε να έχει όλο και περισσότερο ελεύθερο έλεγχο όσον αφορά τη σχεδίαση. Σήμερα, τα Dacia πρέπει προφανώς να παραμείνουν ελκυστικά με την τιμή τους, αλλά και να σαγηνεύουν με την εμφάνισή τους ενσωματώνοντας την ασφαλή και οικολογική τεχνολογία που επιβάλλει η νομοθεσία.
Μετά από 14 χρόνια στο κέντρο σχεδίασης της Aston Martin, ο Miles Nürnberger ανέλαβε τα σχεδιαστικά ηνία της Dacia τον Σεπτέμβριο του 2021.
Έξυπνη και αποτελεσματική, η σχεδίαση της μάρκας, υπό την ηγεσία του Miles Nürnberger από τον Σεπτέμβριο του 2021, θα πάρει νέα τροπή με τα σύνθημα της απλότητας και της αυθεντικότητας. Σύμφωνα με το αφεντικό του styling της Dacia, που προηγουμένως άσκησε το ταλέντο του για 14 χρόνια, στο άλλο άκρο του φάσματος του αυτοκινήτου, στην Aston Martin: «Η ιδιαιτερότητα του σχεδιασμού της Dacia είναι προφανής». Υποδεικνύει ότι «η μάρκα κάθε μοντέλου είναι ξεκάθαρα αναγνωρίσιμη με την πρώτη ματιά. Η φιλοσοφία της Dacia είναι να υπερασπίζεται ένα πολύ ρεαλιστικό όραμα για το αυτοκίνητο που καλύπτει τις βασικές ανάγκες των πελατών.»
Μη λιτός σχεδιασμός;
Το φθινόπωρο του 2022, όλα τα μοντέλα της σειράς Dacia θα υιοθετήσουν το νέο λογότυπο.
Ο Miles Nürnberger εξηγεί «Στη Dacia, αυτό που βλέπεις είναι αυτό που παίρνεις» και προσθέτει «Ο εκ των προτέρων καθορισμός του τι είναι ή θα είναι απαραίτητο σε ένα μελλοντικό μοντέλο που θα κυκλοφορήσει τρία ή τέσσερα χρόνια αργότερα και η άρνηση να κάνει όλο και περισσότερα επιβάλλει ισχυρές επιλογές όσον αφορά τον σχεδιασμό. Πρέπει να έχετε μια καθαρή, σχεδόν θεμελιώδη δημιουργική προσέγγιση». Ας αναφέρουμε, για παράδειγμα, συμβιβασμούς όπως αυτός της ηλιοροφής για τις οποίες, σύμφωνα με έρευνες της μάρκας, οι πελάτες δεν αισθάνονται την ανάγκη για εξοπλισμό που απαιτεί επαναπροσδιορισμό των ενισχύσεων οροφής και επομένως τροποποίηση της δομής του οχήματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο κατασκευαστής δεν προσφέρει καμία και επιτυγχάνει επιπλέον οικονομία. Ο Miles Nürnberger κατέληξε: «Το Dacia είναι μια πρόκληση. Πρέπει να είσαι πραγματικά λιτός. Στην Aston Martin έχετε χαμηλή επένδυση αλλά υψηλή τιμή αγοράς. Με την Dacia είναι το αντίθετο. Αλλά τα πράγματα δεν γίνονται πιο εύκο