Μετά την αυτονομία και το χρόνο φόρτισης, ένας σημαντικός παράγοντας των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως το BMW iX του 2022, είναι το βάρος. Για όχημα ίδιου μεγέθους, ένα EV θα είναι βαρύτερο από το αντίστοιχο κλασικό λόγω του βάρους της μπαταρίας. Ενώ τα ανθρακονήματα έχουν χρησιμοποιηθεί εκτενώς σε οχήματα όπως τα απερχόμενα i3, i8 και πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο unibody και στο αμάξωμα του iX M60, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ εκτενώς ως υλικό για τους τροχούς, πέρα από ορισμένες εφαρμογές απόδοσης. Τώρα, η Carbon Revolution – οι κατασκευαστές των τροχών από ανθρακονήματα Z06 Z07 – ψάχνουν να το αλλάξουν αυτό.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η παραγωγή οτιδήποτε από ανθρακονήματα ήταν μια επίπονη εργασία. Τα μέρη έπρεπε να τοποθετηθούν στο χέρι, να σφραγιστούν με κενό και να θερμανθούν σε αυτόκλειστο για να δημιουργηθούν τα μέρη τους. Ήταν αυτή τη φορά η εντατική διαδικασία που έκανε το υλικό ακριβό στην εργασία. Οι κατασκευαστές τροχών έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να κάνουν τα προϊόντα τους χωρίς αυτό το δαπανηρό -τόσο σε χρόνο όσο και σε εργασία- ανθρώπινο παράγοντα, εισάγοντας την αυτοματοποίηση.
Αυτός ήταν ο στόχος της αυτοματοποιημένης εργασίας ανθρακονημάτων που είναι η καρδιά της επανάστασης του άνθρακα από τότε που ιδρύθηκε το 2007. Αυτό που ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια ως μια προσαρμοσμένη διαδικασία που είχε ως αποτέλεσμα μόνο λίγους τροχούς το χρόνο, γίνεται τώρα σχεδόν εξ ολοκλήρου με αυτοματοποίηση και επιτρέπει στο Carbon Revolution να παράγει έως και 25.000 τροχούς ετησίως. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κατασκευαστές όπως η Ford και η GM έχουν αρχίσει να βασίζονται στην παραγωγή τροχών, πλήρως ανθρακονημάτων για τα σπορ αυτοκίνητά τους. Τώρα, η Carbon Revolution έχει στραμμένο το βλέμμα της στην αγορά των EV και χρησιμοποιεί μια οικονομία κλίμακας για να μειώσει ακόμη περισσότερο το κόστος παραγωγής τροχών άνθρακα.
Πώς Συγκρίνονται Οι Τροχοί Από Ανθρακονήματα Με Τα Κράματα Αλουμινίου
Αποδεικνύεται ότι δεν είναι απλώς η μειωμένη μάζα αυτού του ελαφρού υπερυλικού, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να διαμορφωθεί και να διαστασιολογηθεί σε σχέση με την τυπική κατασκευή και σφυρηλάτηση ελαφρών τροχών αλουμινίου. Αρχικά, θα σας ενημερώσουμε σχετικά με τον τρόπο κατασκευής των τροχών αλουμινίου, καθώς αυτό είναι σημαντικό να το ξέρετε προτού εξετάσουμε γιατί ο άνθρακας μπορεί να είναι καλύτερος.
Οι τροχοί αλουμινίου κατασκευάζονται με έναν από τους τρεις τρόπους, τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο . Πρώτα υπάρχει χύτευση, μετά σφυρηλάτηση, και τέλος υπάρχει μια διαδικασία που χρησιμοποιεί ένα κομμάτι χύτευσης και σφυρηλάτησης που ονομάζεται σχηματισμός ροής. Το κοινό χαρακτηριστικό και των τριών είναι ότι οι εργασίες φινιρίσματος, όπως οι τρύπες των μπουλονιών, η κεντρική οπή και οι πινελιές λεπτομέρειας κόβονται ή λειαίνονται σε μηχανές CNC, συμπεριλαμβανομένης της «κατεργασμένης όψης» που αρέσει να χρησιμοποιούν σήμερα πολλοί κατασκευαστές.
Η χύτευση είναι σαν να βάζετε ένα κέικ σε ένα καλούπι για να φτιάξετε ένα σχήμα, αλλά αντί για αλεύρι, αυγά, ζάχαρη και αλάτι ρίχνετε σε ένα λιωμένο κράμα αλουμινίου. Μερικοί κατασκευαστές θα περιστρέψουν επίσης αυτό το καλούπι για να εξασφαλίσουν ότι το κράμα απλώνεται ομοιόμορφα για να αποφευχθούν κενά στο μέταλλο και θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν μια σταθερή δομή μεταλλικών κόκκων, αλλά οι κόκκοι του συνήθως ποτέ δεν είναι τελείως τέλειοι.
Υπάρχει επίσης ένα πλεονέκτημα στη σχεδίαση ενός τροχού από ανθρακονήματα που δεν μπορεί να ταιριάξει ο χάλυβας ή το αλουμίνιο όταν πρόκειται για την κατασκευή ανθρακονημάτων. Οι αεροδυναμικοί τροχοί συνήθως απαιτούν μικρά ανοίγματα ή ακόμη και τελείως κλειστά, κάτι που θα ακούγεται σαν μειονέκτημα για τη διάχυση της θερμότητας που προκαλείται από το φρενάρισμα. Ωστόσο, η χρήση αναγεννητικής πέδησης από τα ηλεκτρικά οχήματα σημαίνει ότι η θερμότητα πέδησης δεν είναι πρόβλημα με τα EV όσο τα αντίστοιχα βενζίνης, δημιουργώντας άλλο ένα πλεονέκτημα για τον τύπο κατασκευής των συγκεκριμένων τροχών.