Η δημιουργία μιας λίστας με τα καλύτερα αυτοκίνητα όλων των εποχών μπορεί να είναι δύσκολη. Ο καθορισμός οποιασδήποτε τέτοιας λίστας είναι μια υποκειμενική διαδικασία. Το ίδιο και η ίδια η ερμηνεία της λέξης «καλύτερο». Είναι το καλύτερο αυτοκίνητο το αυτοκίνητο πίστας με τις καλύτερες επιδόσεις; Είναι το πιο συναρπαστικό αυτοκίνητο του οδηγού; Το καλύτερο αυτοκίνητο θα μπορούσε επίσης να είναι το αυτοκίνητο που διάβαζε καλύτερα την αγορά και προμήνυε πού πήγαιναν τα πράγματα.
Με αυτήν τη λίστα με τα καλύτερα αυτοκίνητα, αναζητούμε τα αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη επιρροή, τα αυτοκίνητα που είχαν σημασία. Αυτά τα αυτοκίνητα διεύρυναν τις ιδέες για το τι μπορεί να σημαίνει ένα αυτοκίνητο και διαμόρφωσαν αυτό που έγινε η σύγχρονη αγορά αυτοκινήτου. Τα σούπερ αυτοκίνητα και τα σπορ κουπέ αξίζουν την αναγνώρισή τους. Αλλά το ίδιο κάνουν και τα SUV, τα οποία είναι πλέον τα προεπιλεγμένα οχήματα που αγοράζουν οι περισσότεροι.
Το καλύτερο: McLaren F1 (1992)
Η McLaren έδωσε στον διάσημο μηχανικό της F1, Γκόρντον Μάρεϊ, λευκή επιταγή για να κατασκευάσει το απόλυτο αυτοκίνητο δρόμου του. Ο μόνος συμβιβασμός ήταν ότι η Honda δεν θα του κατασκεύαζε κινητήρα, οπότε έπρεπε να πάει στην BMW για να αποκτήσει έναν ατμοσφαιρικό V12 6,1 λίτρων. Η McLaren F1 είχε ένα πλήρες μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα. Κάθισε τρεις με τον οδηγό σε μια μπροστινή, κεντρική θέση. Και άλλαξε το παιχνίδι για τα supercars. Μόνο 106 κατασκευάστηκαν, όχι όλα οδικά. Το ένα καταστράφηκε από τον Elon Musk.
Acura NSX (1990)
Η Honda αποφάσισε να αντιμετωπίσει τη Ferrari με ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και το έκανε — με ένα αυτοκίνητο που ήταν ακόμα πολύ Honda. Το NSX ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που έχασε ένα σωρό βάρος με αμάξωμα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και υποβλήθηκε σε επίπονη ρύθμιση πλαισίου με τους μηχανικούς της Honda F1 και τον θρυλικό Ayrton Senna να πραγματοποιούν το μέρος των δοκιμών.
Dodge Viper (1992)
Το Dodge Viper έμοιαζε πάντα με το προϊόν καθαρής τεστοστερόνης και η αρχική έκδοση ήταν η πιο αγνή. Είχε έναν κατά παραγγελία κινητήρα V10 8 λίτρων με χειροκίνητο εξατάχυτο. Και μπορεί να είναι πιο διαβόητο για ό,τι δεν είχε – γυάλινα παράθυρα, εξωτερικές κλειδαριές θυρών, αερόσακοι, κλιματισμός, έλεγχος πρόσφυσης και αντιμπλοκάρισμα φρένων.
Toyota Supra (1993)
Η τέταρτη γενιά ήταν η τελευταία Supra που κατασκευάστηκε από την Toyota — και αυτή που έκανε διάσημο το Fast and Furious. Το Supra ήταν τρομερό, κερδίζοντας τελικά περισσότερους από 300 ίππους και επιταχύνοντας από τα 0-60 σε 4,6 δευτερόλεπτα. Οι τροποποιητές συνειδητοποίησαν γρήγορα ότι ο θρυλικός κινητήρας 2JZ-GTE και τα στερεά εξαρτήματα θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν πολλαπλάσια περισσότερη ισχύ από αυτή που παρείχε η Toyota από το εργοστάσιο.
Toyota RAV4 (1994)
Η Toyota είχε μια ιδέα. Μια υπέροχη και — για κάποιους — απαίσια ιδέα: Συνδύασαν την ορατότητα και την τετρακίνηση ενός SUV με το μέγεθος και την οικονομία καυσίμου ενός συμπαγούς αυτοκινήτου. Του έδωσαν ένα περίεργο όνομα. Μετά από έναν κύκλο πειραματισμών που περιελάμβανε ένα κάμπριο και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κόλλησαν με το τετράθυρο, το οποίο έγινε το πιο δημοφιλές και προεπιλεγμένο αυτοκίνητο της Αμερικής.
Subaru Outback (1995)
Το Outback ήταν ένα απλό όχημα: η Subaru πήρε το τετρακίνητο Legacy, το σήκωσε λίγο και πρόσθεσε μεγαλύτερα ελαστικά. Και σκόνταψαν στο πιο πρακτικό all-around όχημα της αγοράς. Το Outback έγινε ένα συχνά μιμούμενο, απαράμιλλο δυναμό πωλήσεων που καθιέρωσε τη μάρκα Subaru.
Porsche 993 (1995)
Η γενιά 993 δεν είναι η πιο όμορφη γενιά, αλλά μπορεί να είναι η πιο επιθυμητή από τους λάτρεις. Ήταν μια σύντομη τετραετία όπου η Porsche άρχισε να ενσωματώνει πιο μοντέρνα τεχνολογία και να προσθέτει περισσότερες παραλλαγές υψηλών επιδόσεων στη σειρά 911, αλλά, το σημαντικότερο, εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί τους πιο κλασικούς αερόψυκτους κινητήρες της Porsche. Τα επόμενα 911 μετατράπηκαν σε υδρόψυκτα.
Acura Integra Type R (1997)
Η Honda πήρε ένα ήδη συμπαγές Acura Integra compact, το απογύμνωσε λόγω βάρους, ενίσχυσε το σασί, του έδωσε περισσότερη ισχύ και παρήγαγε περιορισμένο αριθμό από αυτά που ορισμένοι —ειδικά εκείνοι που πλήρωναν τιμές σε δημοπρασία — θεωρούν τα καλύτερα.
BMW X5 (1999)
Η Mercedes κέρδισε την X5 στην αγορά με την M-Class στο πλαίσιο του αμαξώματος. Αλλά η BMW συνδύασε μια αρχιτεκτονική unibody, κάποια τεχνολογία Land Rover εκτός δρόμου και επιδόσεις BMW στο δρόμο σε αυτό που ήταν βασικά το πρώτο, μοντέρνο, πλήρως διαμορφωμένο πολυτελές SUV.
Honda S2000 (1999)
Αν δεν ήταν το απόλυτο αυτοκίνητο του οδηγού, το Honda S2000 ήταν το απόλυτο αυτοκίνητο που θα σχεδίαζαν οι λάτρεις του αυτοκινήτου. Φυσική αναρρόφηση VTEC 2,0 λίτρων. Χειροκίνητη μετάδοση. Πισωκίνητο. Υψηλές στροφές. Απίστευτη αναλογία ισχύος προς βάρος. Ένα αυτοκίνητο που απέδιδε εξαιρετικά στα όρια.