Το νέο ελαστικό της Goodyear είναι κατασκευασμένο από σογιέλαιο, φλοιούς ρυζιού και ρητίνη πεύκου
Το 90% των συστατικών του ελαστικού είναι βιώσιμα και έχει περάσει τις ρυθμιστικές δοκιμές για χρήση στο δρόμο.
Andrew BeckfordΣυγγραφέαςΚατασκευαστήςΦωτογράφος 9Ιαν 2023
Ενώ οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι τα EV είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα οχήματα εσωτερικής καύσης, η αναζήτηση για πράσινες μεταφορές ξεπερνά αυτό που υπάρχει κάτω από το καπό. Για την Goodyear, ξεκινά κυριολεκτικά από εκεί που το λάστιχο συναντά το δρόμο. Τα ελαστικά είναι προφανώς ένα πολύ σημαντικό συστατικό κάθε οχήματος, αλλά ας το παραδεχτούμε, περιέχουν υλικά και κατασκευάζονται με διαδικασίες που είναι αρκετά τοξικές για το περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν τουλάχιστον δύο ελαστικά για κάθε οδικό όχημα στον κόσμο σήμερα, καθιστώντας αυτά τα στρογγυλά ελαστικά αντικείμενα πιο βιώσιμα θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ τον κόσμο που ζούμε.
Η συνεισφορά της Goodyear φαίνεται ότι μπορεί να είναι πολλά υποσχόμενη στην πραγματικότητα. Στην CES 2023, η εταιρεία αποκάλυψε ένα ελαστικό στο οποίο το 90 τοις εκατό των εξαρτημάτων του είναι υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Η Goodyear λέει ότι υπάρχουν 17 βιώσιμα συστατικά που περιλαμβάνουν υλικά όπως ανακυκλωμένος πολυεστέρας και συστατικά φυτικής προέλευσης όπως σογιέλαιο, απόβλητα φλοιού ρυζιού και “βιο-ανανεώσιμη” ρητίνη πεύκου. Χρησιμοποιεί επίσης χάλυβα με «υψηλή ανακυκλωμένη περιεκτικότητα» και «πιστοποιημένα ISCC πολυμερή ισορροπίας μάζας από βιο- και βιοκυκλική πρώτη ύλη».
Όλα ακούγονται αρκετά εντυπωσιακά, αλλά μπορεί να σκέφτεστε ότι δεν θα προχωρήσει πολύ περισσότερο. Ωστόσο, η Goodyear το παίρνει αρκετά σοβαρά. Το ελαστικό επίδειξης που έφερε στο CES υποβλήθηκε —και πέρασε— από ρυθμιστικές δοκιμές και εσωτερικές δοκιμές της Goodyear.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι στο δρόμο αύριο, καθώς η Goodyear παραδέχεται ότι χρειάζεται ακόμη να συνεργαστεί με τους προμηθευτές της για να βρει έναν τρόπο να κλιμακωθεί στη μαζική παραγωγή. Η εταιρεία έχει επίσης ένα άλλο ελαστικό κατασκευασμένο από 70 τοις εκατό βιώσιμα υλικά στα σκαριά, και έχει ήδη ξεκινήσει μια ιστοσελίδα για πελάτες που ενδιαφέρονται να το αγοράσουν. Η Goodyear λέει ότι θέλει να αναπτύξει ένα 100% βιώσιμο ελαστικό μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, μπορεί να δούμε το ελαστικό 70 τοις εκατό (ή αυτό το 90 τοις εκατό) στο δρόμο νωρίτερα από όσο νομίζουμε.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το ελαστικό 90% βιώσιμων υλικών πέρασε από τους κανονισμούς και τις εσωτερικές δοκιμές της Goodyear, μπορούμε να υποθέσουμε ότι είναι τουλάχιστον ασφαλή για το δρόμο. Ωστόσο, παραμένουν αρκετά ερωτήματα. Αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον ελαστικά θα κοστίζουν πολύ περισσότερο; Πόσο ανθεκτικά είναι σε σύγκριση με τα συμβατικά ελαστικά; Η Goodyear δεν έχει ασχοληθεί ακόμα με κανένα από αυτά τα θέματα, αλλά φανταζόμαστε καθώς τα ελαστικά πλησιάζουν στην παραγωγή θα μάθουμε περισσότερα.