Η Ducati είναι ενθουσιασμένη που ανακοινώνει την έναρξη της ηλεκτρικής της εποχής: από τη σεζόν 2023 θα είναι ο μοναδικός επίσημος προμηθευτής μοτοσυκλετών για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIM Enel MotoE, την ηλεκτρική κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP.
Η συμφωνία που υπεγράφη με την Dorna Sports, διοργανώτρια και προωθητή των σημαντικότερων διεθνών πρωταθλημάτων αγώνων δίτροχων, διαρκεί έως το 2026 και ως εκ τούτου θα καλύπτει τέσσερις εκδόσεις του Παγκόσμιου Κυπέλλου MotoE.
Αυτό είναι ένα ιστορικό βήμα για τον κατασκευαστή μοτοσυκλετών Borgo Panigale, ο οποίος, ακολουθώντας τη συνήθεια του να χρησιμοποιεί τον αγωνιστικό ανταγωνισμό ως εργαστήριο για τεχνολογίες και λύσεις που στη συνέχεια γίνονται πραγματικότητα για όλους τους μοτοσυκλετιστές, εισέρχεται στον κόσμο των ηλεκτρικών ποδηλάτων ξεκινώντας από τον πιο σπορ τομέα, αυτόν των ηλεκτρική κατηγορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP.
Στόχος είναι η ανάπτυξη τεχνογνωσίας και τεχνολογιών σε έναν συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο όπως ο ηλεκτρικός, μέσα από μια εμπειρία οικεία στην εταιρεία όπως αυτή του αγωνιστικού ανταγωνισμού. Αυτή ήταν μια παγιωμένη παράδοση για την εταιρεία Borgo Panigale ξεκινώντας από την Ducati 851, η οποία εγκαινίασε την τάση των σπορ μοτοσυκλετών δρόμου Ducati φέρνοντας επανάσταση στην ιδέα με τον καινοτόμο δικύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα, τον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και τον νέο διπλό άξονα. , τετραβάλβιδες κεφαλές, που προέρχονται από τη μοτοσυκλέτα Ducati 748 IE που έκανε το ντεμπούτο της σε αγώνες αντοχής στο Le Castellet το 1986.
Από τότε, αυτή η ατελείωτη μεταφορά τεχνογνωσίας γινόταν πάντα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, στο οποίο η Ducati συμμετείχε από την πρώτη έκδοση το 1988, και από το MotoGP, στο οποίο η Ducati είναι ο μόνος μη Ιαπωνικός κατασκευαστής μοτοσικλετών που έχει κερδίσει έναν Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Το crossover είναι επίσης εμφανές στα πιο πρόσφατα και διάσημα προϊόντα του κατασκευαστή Borgo Panigale: ο V4 κινητήρας της Panigale στην πραγματικότητα προέρχεται αυστηρά από ολόκληρη τη φιλοσοφία κατασκευής του – από τις μετρήσεις οπών και διαδρομής έως τον αντίθετα περιστρεφόμενο στροφαλοφόρο άξονα – κινητήρας που έκανε το ντεμπούτο του στο Desmosedici GP το 2015. Ο V4 Granturismo που εξοπλίζει το νέο Multistrada V4 προήλθε τότε από τον κινητήρα Panigale. Όλο το λογισμικό ελέγχου οχημάτων προέρχεται επίσης άμεσα από αυτά που αναπτύχθηκαν στον κόσμο των αγώνων. Για να μην αναφέρουμε τον τομέα της αεροδυναμικής.
Οι τεχνολογικές λύσεις που αναπτύχθηκαν στον κόσμο των αγώνων, μεταφέρονται στα προϊόντα που απαρτίζουν τη γκάμα, επιτρέπουν στην Ducati να προσφέρει στους λάτρεις της μοτοσικλέτες εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων και διασκεδαστικές στην οδήγηση. Το Πρωτάθλημα FIM Enel MotoE δεν θα αποτελέσει επίσης εξαίρεση από αυτή την άποψη και θα επιτρέψει στην Εταιρεία να αναπτύξει τις καλύτερες τεχνολογίες και μεθοδολογίες δοκιμών που εφαρμόζονται σε σπορ, ελαφριές και ισχυρές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Ταυτόχρονα, το γεγονός ότι η Ducati αποτελεί μέρος του Ομίλου Volkswagen, ο οποίος έχει κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα βασικό στοιχείο της στρατηγικής του “New Auto” για το 2030, αποτελεί την καλύτερη προϋπόθεση για μια εξαιρετική ανταλλαγή τεχνογνωσίας στον τομέα των ηλεκτρικών κινητήρων.
Η ανακοίνωση της συμφωνίας έγινε κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου στην αίθουσα Τύπου του Misano World Circuit ‘Marco Simoncelli’ την παραμονή του Made in Italy και του Grand Prix Emilia-Romagna, του τρίτου τελευταίου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2021. Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports, και ο Claudio Domenicali, CEO της Ducati Motor Holding, ήταν και οι δύο παρόντες.