Νωρίτερα φέτος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δήλωσε ότι τα σχέδια για ένα ακόμη γιγα-εργοστάσιο ήταν στα σκαριά και ότι θα βρίσκεται στη Βόρεια Αμερική.
Μία από τις πιθανές τοποθεσίες, όπως έχουμε αναφέρει τους τελευταίους μήνες, ήταν η καναδική επαρχία του Κεμπέκ, η οποία πιστεύεται ότι ήταν μία από τις δύο φιναλίστ.
Ο Μασκ ήταν γνωστό ότι είχε επισκεφθεί το Οντάριο και το Κεμπέκ και είχε συναντηθεί με αξιωματούχους της καναδικής κυβέρνησης. Ένα πιθανό Gigafactory στο Κεμπέκ ή στο Οντάριο πιστεύεται ότι οφείλεται στην εγγύτητά τους με επεξεργαστές πρώτων υλών για μπαταρίες στις δύο επαρχίες, καθώς και στην εγγύτητα με τους προμηθευτές αυτοκινήτων του Καναδά, που συγκεντρώνονται κυρίως στο νότιο Οντάριο.
Είναι η Tesla κοντά στην έγκριση ενός Gigafactory στον Καναδά;
Αλλά τα σχέδια για ένα Gigafactory στον Καναδά δεν είχαν ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι οι παρατηρητές της βιομηχανίας επισήμαναν κάποια προφανή διερευνητική εργασία από το προσωπικό της Tesla.
Τώρα, το επίκεντρο φημών της Tesla είναι στην πραγματικότητα στο Μεξικό, συγκεκριμένα στην πολιτεία Nuevo Leon και στην πόλη Monterrey. Ο Μασκ αναφέρθηκε ότι συναντήθηκε με αξιωματούχους στο Nuevo Leon, το οποίο μοιράζεται σύνορα με το Τέξας και βρίσκεται ακριβώς δυτικά της πολιτείας Tamaulipas, που βρίσκεται στον Κόλπο του Μεξικού.
Γιατί αυτή η τοποθεσία θα ήταν προτιμότερη από την Tesla από τον Καναδά;
Ένα εργοστάσιο στο Μεξικό θα ήταν το τρίτο της Tesla εκτός των ΗΠΑ, προσθέτοντας στη Σαγκάη της Κίνας και στο Βερολίνο της Γερμανίας.
Εκτός από το πολύ προφανές πλεονέκτημα των χαμηλότερων μισθών των εργαζομένων αυτοκινήτων στο Μεξικό, το Gigafactory Mexico θα απέχει μόλις λίγες ώρες από το Gigafactory Austin και θα μπορούσε εύκολα να μοιράζεται εξαρτήματα από προμηθευτές όταν χρειάζεται ή να παράγει εξαρτήματα για συναρμολόγηση στο Ώστιν. Μια τοποθεσία Gigafactory στο Μεξικό φέρνει επίσης το πλεονέκτημα του χαμηλότερου λειτουργικού κόστους σε σύγκριση με τον Καναδά, μεταξύ άλλων για πράγματα όπως η εσωτερική θέρμανση του εργοστασίου, εκτός από την άφθονη ηλιοφάνεια για τα ηλιακά κύτταρα της Tesla.
Αλλά ένα νέο Gigafactory, είτε στον Καναδά είτε στο Μεξικό, τελικά παραβλέπει κάποια άλλα ζητήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως μια γήρανση της σειράς, μια έρευνα για ατυχήματα Autopilot σε οχήματα πρώτης απάντησης και τη διαθεσιμότητα της λεγόμενης τεχνολογίας Full Self-Driving. ένα σύστημα επιπέδου 2.
Οι φήμες για ένα Gigafactory στο Μεξικό συμβαίνουν επίσης στο πλαίσιο της πτώσης των μετοχών της Tesla μετά την αγορά του Twitter από τον Musk, η οποία δεν δημιούργησε καμία έλλειψη δράματος στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης για εβδομάδες, με την πιθανότητα ο Musk να παραιτηθεί από διευθύνων σύμβουλος του Twitter τις επόμενες μέρες λόγω πιέσεων από μεγάλους επενδυτές της Tesla.
Ωστόσο, μια πτώση της τιμής της μετοχής πάνω από 60% από την αρχή του έτους προκαλεί ανησυχία σε πολλούς επενδυτές της Tesla, παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύεται ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο να ξεπεράσει τις παραδόσεις του περασμένου έτους μέχρι να υπολογιστούν τα τέσσερα τρίμηνα του 2022 αρχικά.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ολοκληρώνει τη χρονιά με τις πρώτες παραδόσεις του πολυαναμενόμενου βαρέως τύπου Semi και το επόμενο όχημα της Tesla, το Cybertruck, αναμένεται τώρα να βγει στην παραγωγή στο Ώστιν στα τέλη του 2023 το νωρίτερο.